עריכת צוואה בפני נוטריון ובוידאו

משרדנו מציע בנוסף לשירותי עריכות צוואות רגילות בפני עדים גם שירותי עריכת צוואה בפני נוטריון וכן עריכת צוואה בפני עדים / נוטריון מתועדת בוידאו. לכל הדרכים תוקף חוקי, הן אינן אורכות זמן רב או כרוכות בעלויות גבוהות, ומאפשרות לאדם לחלק את עיזבונו כראות עיניו בדרך בטוחה ונכונה עפ"י הדין.

עריכת צוואה בפני נוטריון

חוק הירושה קובע כי עריכת צוואה בפני נוטריון הינה דרך חוקית למתן הוראות מחייבות אודות חלוקת רכוש המנוח לאחר פטירתו, ובאופן מקביל למעשה לעריכת צוואה בפני שופט. על כן, עריכה של הצוואה מול נוטריון מביאה לכך שסיכויי הערעור בעתיד על התקפות שלה יהיו קטנים מאוד. מדובר בהליך מהיר אשר מוודא הנוטריון המצווה כשיר לערוך צוואה ומסוגל להביע את רצונו, שהינו כשיר נפשית ומנטאלית, ושאינו נתון להשפעות בלתי הוגנות. בתוך כך, האדם חותם מול הנוטריון על צוואתו, והאחרון מוודא כי החתימה נעשית מרצונו החופשי. כאמור, זהו הליך מהיר שאינו כרוך בעלויות גבוהות.

 

עריכת צוואה בוידאו

עריכת צוואה בוידאו המתעדת את אחת מצורות הצוואה הקבועות בחוק (בד"כ צוואה בפני עדים / צוואה בפני נוטריון), גם היא תקפה לחלוטין מבחינה חוקית, ולמעשה בתי המשפט מעודדים דרך תיעוד שכזו. גם כאן מדובר בתהליך פשוט ומהיר בו אנו מתעדים את מעמד עריכת הצוואה. לדרך זו של עריכת צוואה יש כמה איכויות חשובות, ובראשן יכולתו של המצווה להרחיב במילים וביריעה על רגשותיו, רצונותיו ואהבתו כך שיהיה זה מסמך בעל משמעות גדולה בהרבה עבור היורשים. כמו כן, בדרך זו קל בהרבה לסתור כל טענה לפגם בצוואה, כמו טענה להשפעה לא הוגנת או חוסר צלילות, או כל אי תקינות אחרת – מכיוון שניתן להתרשם גם באופן חזותי מהמוריש ומהמעמד. בכך ניתן לחסוך מראש מאבקים מרים, קשים ויקרים הקשורים להתנגדויות לקיום הצוואה. יש לציין כי את המסמך המשפטי עצמו חשוב לערוך בעזרת עורך דין. ובאשר לעלויות, הן מעט גבוהות יותר בהשוואה לעריכת צוואה בצורה הרגילה, אך הינן הוגנות ושוות לכל נפש.

 

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת שירותי משרדנו, פנו אלינו בטלפון 04-8521118.

לבירורים ומידע נוסף צרו קשר